Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
Aula SKAL

El alumnado del Máster en Dirección Turística y del Grado en Turismo participa en el taller “El guía ante el grupo de visitantes: una experiencia de gestión”

El  16 de febrero de 2023 el alumnado del Máster en Dirección Turística y del Grado en Turismo de la Universidad de Cádiz participó en el taller online “El guía ante el grupo de visitantes: una experiencia de gestión”, impartido por D. Francisco Javier Fornell Fernández.

El objetivo de la actividad ha sido realizar un taller práctico sobre la gestión integral de grupos turísticos, mostrando la realidad de una empresa de guías turísticos en la provincia de Cádiz. El Sr. Fornell ha planteado el taller desde la experiencia personal abordando aspectos fundamentales en el negocio turístico tales como la creación del plan de empresa, el estudio de mercado desde el enfoque de las fortalezas y oportunidades o el trabajo diario desde una agencia dedicada a la oferta de rutas guiadas (coordinación de rutas y grupos). También se trató el tema de la formación especializada y la importancia de la inteligencia social en el negocio turístico, sin importar la rama en la que se trabaje, ya que el grupo y/o los clientes suelen reclamar mucha atención. Finalmente, se abordaron las diferentes ramas de las agencias de viaje: receptivas, “agencias de viajes” – guías acompañantes, empresas de guías e intérpretes de patrimonio, siendo ésta última la rama en la que se adscribe Javier Fornell.

La actividad fue organizada por el director del Aula Universitaria Skäl de la UCA, el profesor Dr. José María Biedma Ferrer